April 19, 2024

כמטפל זוגי, אני מדבר הרבה על אנשים שיש להם סגנונות תקשורת שונים, וסגנונות לחימה שונים. בדרך כלל אני מסביר זאת במונחים של אנשים מסוימים שיש להם סובלנות גבוהה יותר לתנודתיות בטיעונים מאשר לאחרים.

אנשים רגישים מאוד (או HSP’s) נוטים ליפול בקצה הרחוק של הרצף הזה. אם אתה HSP, אתה מרגיש מוצף מקונפליקט ובעיקר קונפליקט הפכפך. מה זה אומר להיות HSP? איליין ארון, Ph.D., כתבה את “האדם הרגיש ביותר, ואת האדם הרגיש ביותר באהבה”. אם אתה HSP, יש לך כמה מהתכונות או ההעדפות הבאות

-אתה איטי להתחמם לאנשים, ומתואר כביישן

-אתה אוהב לבלות הרבה זמן לבד או עם מספר קטן של אנשים

-אתה מרגיש מותש מהמונים

-אתה מרגיש גירוי יתר על ידי רעשים חזקים וצבעים בהירים

-הרגשות שלך נפגעים די בקלות

-אתה נוטה לחשוב לעומק על דברים

-אתה מרגיש מוטרד מבדים ותוויות מגרדים בבגדים שלך

-אתה צריך זמן השבתה כדי להרגיש רענן

להיות רגיש מאוד יש השפעה גדולה על הדרך שבה אתה מתווכח עם בן הזוג שלך. שני HSP’s בזוג עשויים למצוא את זה די קל למצוא דרך נוחה לתקשר. אם אתה רגיש מאוד ובן הזוג שלך לא, יש לך כמה אתגרים. אני אתמקד כאן באתגרים שלך בוויכוחים.

הנה דוגמה: אצל כמה זוגות, ה-HSP היה כל כך המום ונפגע ממה שבן הזוג שלהם אמר בקטטה, שהם עדיין מרגישים פגועים חודשים או מטפלת זוגית שנים מאוחר יותר. שמעתי אנשים רגישים אומרים, “זה עובר לי בראש שוב ושוב”. בן הזוג של ה-HSP עלול להרגיש מתוסכל, מתגונן, ואולי אפילו להרגיש כאילו אין דרך לרצות את בן הזוג הרגיש שלו. הם עשויים להרגיש כאילו הם הולכים על קליפות ביצים, כאילו הם לא יכולים לנצח. הם מרגישים כאילו בן הזוג שלהם נוטר טינה, ופשוט לא רוצה לשחרר דברים. בסופו של דבר הם מאשימים את בן זוגם בתגובת יתר.

חשוב להבין ש-HSPs לא נוטים להחזיק בדברים האלה בכוונה. רגישות גבוהה היא חלק מהאיפור של אנשים מסוימים, ואי אפשר לכבות את הרגישות הזו. אם אחד מכם רגיש מאוד, אתם צריכים כלים לעבור ויכוחים כדי ששניכם ישמעו. לכל אחד מכם יש את כל הזכות לרגשותיו ולעמדה שלכם בקונפליקטים שלכם. הכלים יעזרו לך להעביר את הדברים האלה מבלי להשאיר בטעות את האדם הרגיש ביותר פגוע ומוצף.

ואם אתה HSP, עשה לעצמך טובה גדולה ופעל למען הבנה ואימוץ של היבט זה של עצמך. עיין בספר “האדם הרגיש ביותר” כדי ללמוד עוד. אתה תראה שאתה לא פגום, ושיש הרבה דרכים להגדיר את החיים שלך שמחמיאים לסגנון שלך, כך שאתה לא כל הזמן שוחה במעלה הזרם.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *